torek, 12. november 2013

Ideja za kosilo: pasta bolognese na paleo način





Ko preideš na paleo način prehranjevanja, izgine velik del živil iz tvojega življenja. Želja po njih pa ne usahne tako zlahka :). Zelo pomembno je tudi, da ob samodejnem zvišanju beljakovin v obliki mesa ne pozabimo tudi na ogljikove hidrate.

Ogljikovi hidrati niso samo v testeninah, kruhu in rižu - vse te stvari bi nam verjetno najprej padle na pamet, če bi jih morali našteti. Ob normalni (s tem ciljam na nepaleo prehrano) prehrani nekako pozabljamo na zelenjavo, na sadje morda ne toliko. Jo uporabljamo kot sestavine za razne omake ali kot prilogo priloge :), vsekakor pa pokrivajo relativno majhen delež krožnika.

Življenje po paleo principu me je nekako prisililo, da sem začela uporabljati precej večje količine zelenjave. Čeprav sem bila prej mnenja, da je uporabljam kar precej, šele zdaj vidim, da sem bila rahlo v zablodi.

In ne samo da je zelenjave več, tudi bolj raznovrstna je. Prej največkrat uporabljeni krompir, koruza, grah, fižol (vse stročnice razen stročjega fižola) so po principih paleolitske prehrane prepovedani, se je pa zato v tem času prvič recimo pojavil na meniju sladki krompir in hokaido buča, ki jih drugače niti slučajno ne bi dala v svojo košarico.

Vendar ne gre zanikati moči "comfort" hrane in pasta je definitivno del nje. Tale paleo verzija morda ne da čisto istega občutka, je pa dokaj dober nadomestek.
Priprava je preprosta in hitra. Bučke in korenček ostrgamo z lupilcem, da nastanejo neke vrste rezanci, ki jih 1-2 minuti blanširamo v vreli slani vodi. "Testenine" odcedimo in preprosto polijemo z navadno bolognese omako.
Naj še omenim, da je pri bučki dokaj podobna tekstura kot pri rezancih, korenček bi za kaj podobnega verjetno mogla blanširati dlje. Ampak sem bila vseeno izredno zadovoljna z današjnim kosilom.


2 komentarja:

mojcej akvarijska pravi ...

Odlična ideja; ampak bolonjezko že imam, bučk pa ne :-(
Jutri...

Urska G. pravi ...

Je bil korenček verjetno čisto ok :).